YouTube aktualizoval zprávu o boji proti internetovému pirátství, vyzdvihuje v ní své Content ID

Komentářů (0) YouTube

YouTube si svých tvůrců skutečně cení a ostatně – aby také ne. Právě tvůrci obsahu jsou to, co umožňuje YouTube existenci a co mu zaručuje příjem. Platforem pro tvůrce navíc rychle přibývá a konkurence rychle roste. Jednou z cest, jak o své tvůrce obsahu pečovat, je chránit jejich obsah a vymáhat porušování autorských práv. A právě v této oblasti je YouTube pravděpodobně stále jedničkou, což se snaží doložit i v aktualizované zprávě o boji proti internetovému pirátství.

youtube_content_id

YouTube, potažmo Google, ve své zprávě zdrůrazňuje, že je lídr v oblasti hledání řešení pro vymáhání autorského práva. Tímto řešením je nástroj Content ID, který umožňuje detekovat a odstraňovat obsah, který porušuje autorská práva. Content ID nabízí sadu automatizovaných mechanismů, které umožňují držitelům práv automaticky vznést nárok na vlastní obsah a rozhodnout se, zda ho na YouTube budou chtít vysledovat, blokovat, nebo svůj obsah zpeněží. Přes 98 % správy autorských práv na YouTube dnes probíhá prostřednictvím tohoto systému a pouhá 2 % se vyřizují skrze žádosti o odstranění.

Především právě přesměrování zisku je něco, v čem YouTube nad konkurencí jasně vítězí. „Od spuštění Content ID vyplatil YouTube přes 2 miliardy dolarů vlastníkům práv, kteří se rozhodli zpeněžit svůj obsah prostřednictvím tohoto systému. V dnešní době je přes 90 % všech žádostí podaných prostřednictvím Content ID vyřešeno zpeněžením obsahu. Hudební průmysl se rozhodl pro zpeněžení ve více jak 95 % svých nároků, kdy obsah zůstává na dané platformě. Polovina všech zisků hudebního průmyslu generovaných na YouTube pochází z fanouškovského obsahu, na nějž byly vzneseny nároky prostřednictvím systému Content ID. Díky tomuto systému je také YouTube jedinou platformou, která svým partnerům nabízí automatické zpeněžení v případě náhodného užití a přehrávání na pozadí a v případě převzatých skladeb,“ píše na svém blogu Google.

Například konkurenční Facebook ve snaze akcelerovat růst podílu videoobsahu dlouho ochranu autorských práv neřešil vůbec. Nyní pomalu přichází s nástrojem pojmenovaným Facebook Rights Manager, který již větší vydavatelé obsahu mohou testovat. Jedná se o nástroj podobný Content ID, který umožňuje detekovat obsah porušující autorská práva a nárokovat jeho smazání. Možnost monetizovat takto zneužitý obsah ovšem u nástroje Facebooku chybí a pro tvůrce je tedy řešením značně polovičatým.

Zdroj: Blog Googlu
Sdílejte...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn