PewDiePie a další inkasovali peníze za vychvalování hry od Warner Bros.

Komentářů (0) YouTube

Na youtubové scéně se rýsuje skandál, který podrývá jeden ze základních principů youtuberingu – autenticitu. Podle zprávy americké Federální obchodní komise (FTC) totiž vydavatelství Warner Bros. platilo peníze úspěšným youtuberům za to, že ve svých videích chválili hru Middle Earth: Shadow of Mordor. Mezi youtubery byl i veleúspěšný PewDiePie, švédský „influencer“ s 46 miliony odběratelů, který údajně vydělává 7 milionů dolarů ročně.

PewDiePie

Federální obchodní komise zveřejnila, že PewDiePie a další internetové celebrity inkasovaly za pozitivní recenze výše jmenované hry „desítky tisíc dolarů“. Pokud by se jednalo o reklamu na hru, nebylo by na počínání obou stran nic špatného. Problém je ovšem v tom, že youtubeři při vychvalování hry tak úplně nepřiznali, že se jedná o placený obsah. To se uživatel dozvěděl až v popisu videa, a to většinou až poté, co si rozklikl jeho rozšířenou verzi. Problém navíc je, že k rozšířenému popisu se u videí vložených např. na sociální sítě uživatel vůbec nedostane. Takovéto počínání je v rozporu s americkými zákony, které nařizují, že sponzorovaný obsah musí být řádně a viditelně označen.

Incident se odehrál již koncem roku 2014, ale se závěrem Federální obchodní komise přichází až nyní. Počínání Warner Bros. a zainteresovaných youtuberů je tedy oficiálně v rozporu se zákonem, ale co je možná ještě důležitější, je v rozporu s etikou. Youtubeři si totiž dlouhodobě zakládají na autenticitě a hromadně tvrdí, že ve videích sdělují pouze vlastní názory a nejsou hlásnými troubami korporací. Realita je ale podle všeho jiná, a to i u těch nejvlivnějších youtuberů.

Zdroj: TechCrunch
Sdílejte...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn