Instagram testuje analytics pro firemní profily

Komentářů (0) Instagram

V Instagramu se dějí skutečně velké věci a řeč rozhodně není jen o redesignu aplikace a nové ikoně této oblíbené foto-sociální sítě spadající pod Facebook. Nejdříve Instagram začal pomalu testovat firemní profily, které se vyznačují mimo jiné tlačítkem „Contact“ pro přímé spojení s obchodníkem, a nyní přišlo na řadu testování funkce, po níž uživatelé roky volali a která má obrovský význam i právě v oblasti firemních intagramových účtů. Řeč je o in-app analytics.

instagram-in-app-analytics

Možnost efektivního měření aktivity a interakcí na svém Instagramu budou prozatím mít pouze právě administrátoři firemních účtů, přičemž k datům budou moci přistupovat skrze ikonku grafu v pravém horním rohu. Počítadla Instagramu těmto účtům o jejich základně sledujících poskytnou následující údaje:

  • Demografická data – pohlaví, věk a původ sledujících
  • Podrobnosti – dosah příspěvků a imprese, prokliky na webové stránky, aktivita uživatelů na základě dní v týdnu a denní doby
  • Nejlepší příspěvky – týdenní i měsíční žebříček řadící příspěvky dle jejich úspěšnosti

Obchodníkům a firmám se tedy dostane všech dat potřebných k tomu, aby mohli měřit úspěch své reklamní kampaně a pružně tak měnit svoji marketingovou strategii. To pravděpodobně přiláká další inzerenty, což je samozřejmě primární cíl této sociální sítě.

Instagram se ve světě marketingu stává čím dál účinnějším nástrojem a zároveň platformou, na níž jsou přítomny jak firmy, tak uživatelé připravení kupovat jejich výrobky. Jediné, co zatím chybělo, jsou právě analytické nástroje a propracovanější firemní profily, které by interakci lidí a firem položilo i technický základ. A to se nyní pomalu ale jistě mění.

Zdroj: wersm