Facebook představil chatovací boty, ukázal tak budoucnost zákaznické péče i mobilního nakupování

Komentář (1) Facebook

Po prvním dni velké konference F8 pořádané Facebookem můžeme s klidem říci, že éra chatovacích botů oficiálně odstartovala. Facebook věří, že se jeho Messenger může stát primárním komunikačním kanálem mezi firmami a jejich zákazníky, k čemuž mají dopomoci právě boti, kteří propojením umělé inteligence a lidských zásahů vytvoří ten nejspolehlivější prostředek pro poskytování zákaznické péče i bránu k nákupům všeho druhu.

Nástroje, které Facebook na konferenci představil, zahrnují API umožňující vývojářům vytvářet chatovací boty do Messengeru a speciální chatovací widgety určené do webového rozhraní. Většina pozornosti byla ve vztahu k novinkám věnována komerci. Účastníci konference tak mohli například vidět, jak si lze skrze Messenger přirozeným jazykem objednat květiny. Své využití budou ale mít boti i ve světě médií, kde budou moci uživatelům poskytovat pohotové personalizované zpravodajství. Jako důkaz byl předveden bot známého zpravodajského kanálu CNN.

cnn_bot

Facebook není první firmou, která s něčím podobným přišla. Své boty již přinesla například komunikační služba Telegram či americký Kik. Facebook má ale oproti konkurenci obrovskou výhodu ve velikosti své uživatelské základny. Messenger využívá měsíčně 900 milionů lidí a to je číslo, které mu mohou konkurenti jedině závidět. V tomto ohledu ho předčí pouze miliardový WhatsApp, který je navíc také pod křídly Facebooku.

Facebook tedy jednoznačně má sílu na to, aby chatovací boty do našich životů prosadil, a o tom, zda se mu to podaří, pochybuje jen málokdo. Objevují se dokonce názory, že nástroje tohoto druhu budou v oblasti softwarového vývoje tou největší příležitostí od doby, kdy Apple otevřel svůj App Store.

Zdroj: The Verge