Facebook již není cool, ale vadit mu to nemusí

Komentářů (0) Ostatní

Mezi náctiletými raketově vzrůstá obliba „nových“ sociálních sítí, které se většinou točí okolo obrázků a videí. Teenageři žijí hlavně YouTubem, Instagramem či Snapchatem a čím dál populárnější je také Vine. O těchto sítích mezi mladými platí, že jsou „cool“. O „starém známém“ Facebooku si již ale to samé nemyslí.

To, že již Facebook nenese pověstný přídomek „cool“, ovšem dle studie americké výzkumné společnosti Forrester rozhodně neznamená, že by ho mladí opouštěli. Je tomu spíše naopak. Podle amerického průzkumu používá Facebook 78 procent dotazovaných, což je číslo, které překonává pouze YouTube. Videoportál Googlu totiž využívalo hned 80 % respondentů.

Co se týče intenzity využívání, tak v tomto ohledu je Facebook jasně dominantní. Přes 60 % respondentů studie uvedlo, že Facebook ze všech sociálních sítí využívají nejčastěji. Třetina z nich pak dokonce připustila, že jsou na Facebooku prakticky pořád.

ForresterTeensCoolChart

Instagram, Twitter nebo Snapchat používá jen asi polovina teenagerů. Přesto se ale dle mínění teenagerů jedná o sítě, které jsou oproti Facebooku mnohem atraktivnější, tedy „více cool“. Podle průzkumu Forresteru považuje Facebook za „cool“ jen 65 procent amerických uživatelů ve věku mezi 12 a 17 lety. Nejatraktivnější je pro náctileté YouTube (80 %) následovaný Snapchatem (79 %), Instagramem (78 %) a Vinem (72 %). Hůře než Facebook je na tom v první desítce již jen Tumblr, Pinterest a Google+.

Zdroj: forrester