Mapa Youtuberů pomůže inzerentům najít toho správného partnera

Komentářů (0) YouTube

Mediální agentura Newton Media přichází ve spolupráci s firmou Tubrr se zajímavou novinkou. Obě společnosti pracují na projektu mapy Youtuberů, která poskytne ucelený přehled o marketingovém potenciálu jednotlivých Youtuberů. K výpočtu NT indexu (vyjádření kvality Youtubera z pohledu inzerentů) Newton zdaleka nevyužívá jen počet odběratelů daného kanálu.Youtuberi_NEWTON_Media

Důvod vzniku takového nástroje je jednoduchý. Na české youtubové scéně existuje zhruba necelá stovka kanálů s nepopiratelným marketingovým potenciálem. Skutečně využíváno je ale jen asi tak dvacet z nich. Ti jsou díky tomu enormně vytížení, čemuž odpovídají i jejich finanční požadavky. Mapa Youtuberů vznikla tedy proto, aby iniciátorům reklamních kampaní pomohla najít toho správného partnera, který může mít při menším vytížení a nižší ceně stejný marketingový dosah a ještě vhodnější zacílení v klientem požadovaném segmentu.

Přehled vytvořený agenturou Newton Media má oproti konkurenci obrovskou výhodu v tom, že reklamní sílu počítá unikátním algoritmem, který přihlíží vedle počtu odběratelů daného kanálu také k celé řadě dalších atributů. Marketingový potenciál je měřen na základě počtu zhlédnutí jednotlivých videí, popularity Youtubera na sociálních sítích i produkční a obsahové kvality videí.

Mapa Youtuberů díky tomu může zadavateli reklamy prozradit celou řadu užitečných informací, které by jinak dával dohromady těžko. V připravované mapě bude možné bleskově zjistit, jací uživatelé mají více než sto tisíc sledujících na Instagramu, jací Youtubeři mají kanál se sto tisíci odběrateli a tak dále. K dispozici budou pak i detailnější informace u konkrétních kanálů, díky kterým si lze zjistit třeba geometrický průměr zhlédnutí videí uživatele, které pokořily metu padesáti tisíc. Díky tomu lze získat objektivnější přehled o úspěchu kanálu, který není zkreslený jedním extrémně úspěšným videem.  Potenciál tohoto nástroje pro reklamní branži je tedy obrovský.