Workshop GXG Youtuberům prozradil, jak na reklamní spolupráci

Komentářů (0) YouTube

Minulé pondělí uspořádala firma Tubrr pod záštitou GXG (Google Experience Groups) a ve spolupráci s českou pobočkou Googlu první workshop zaměřený na realizaci reklamních kampaní na YouTube. Účastníci z řad Youtuberů i zástupců firem se sešli v prostorách pražské pobočky Google Česká republika a připraven pro ně byl zajímavý program nabitý užitečnými radami a informacemi.IMG_20151116_153607

Zahájení a první části programu se ujali zástupci firmy Tubrr. Byla věnována obecným informacím o tom, co to vlastně je reklamní spolupráce se značkami a jak taková spolupráce může vypadat. Peter Sládeček s Tomášem Kanským mluvili i o to, jak lze partnera pro reklamní spolupráci vlastně získat a proč se do kampaní pouštět.

Po přestávce přišla na scénu Petra Brodilová z Googlu a mluvila o reklamních formátech, které lze na YouTube využít. Youtubeři i inzerenti se tak dozvěděli, jaké možnosti mají, jaké formáty jsou vhodné na dané typy kampaně a co udělat pro to, aby byla reklama co možná nejefektivnější.

Po přestávce se na pódium vrátili zástupci Tubrru a rozebírali, jak úspěšně realizovat zakázku. Youtubeři měli možnost získat přehled o tom, jaké jsou možnosti propagace produktu, jak nacenit své služby nebo jaké bývají představy klienta o realizaci reklamní kampaně.

Nechyběly samozřejmě ani praktické rady, jak předejít nedorozuměním a konfliktům mezi inzerentem a Youtuberem. Tyto rady se týkaly formátů výstupů, termínů, platebních podmínek i smluv. Poslední blok workshopu byl věnován rozvržení práce, komunikace s klientem a vydávání hotových výstupů.

Každý blok byl doplněn o věcnou diskuzi, díky níž měli účastníci možnost ujasnit si veškeré nejasnosti, a závěr programu byl vyhrazen pro vzájemnou komunikaci mezi účastníky. Ti tak získali prostor vzájemně si popovídat, vyměnit si vizitky a v ideálním případě spolu i rozjednat budoucí spolupráci.