Nový nástroj Youtuberům pomůže zaujmout globální publikum

Komentářů (0) YouTube

YouTube si pro tvůrce připravil nesmírně užitečnou novinku, díky které budou moci snadněji zacílit videa na globální publikum. Podle blogového příspěvku YouTube má v průměru 60 procent zhlédnutí videí původ v zahraničí. To znamená, že dvě třetiny lidí, kteří zavítají na konkrétní video, nemusí mluvit stejným jazykem jako jeho tvůrce. V takovém případě může být pro kanál samozřejmě těžké zaujmout široké diváctvo a získat si přízeň globálního publika. Proto YouTube přichází se dvěma novinkami – s možností překladu titulku a popisku videa a se speciálním obchodem s překlady, kde si tvůrci mohou snadno objednat lokalizaci svého videa do celé řady jazyků.

translation_tools_youtube

Pokud jste v minulosti na YouTube chtěli zaujmout zahraniční publikum, museli jste k videu vedle českého titulku a popisu přidat přidat také anglické varianty. Takové řešení pomocí dvou titulků a dvojjazyčných popisů ale nevypadá příliš elegantně. Proto YouTube přišel s novým řešením. Titulek a popis videa lze nově nastavit podle toho, z jakého regionu přichází váš divák. Ten díky tomu vidí jen informace v jazyce, kterému rozumí.

Prozatím ve zkušební verzi je druhá novinka s názvem „Translation Marketplace“. Skrze tuto platformu si lze přímo z prostředí Video Manageru objednat profesionální překlad videa. Stačí si vybrat cílový jazyk nebo jazyky, potvrdit objednávku a zaplatit. Jakmile je pak lokalizace vašeho videa do cizího jazyka připravena, automaticky je vložena na YouTube a vám již stačí jen odklepnout potvrzovací mail.

YouTube již umožnil novinku testovat vybraným partnerům a výsledky hovoří sami za sebe. YouTube kanál magazínu VICE nechal svá videa přeložit do španělštiny a portugalštiny. V návaznosti na to se u jeho videí v cílových zemích více než zdvojnásobil čas strávený jejich sledováním. Ve Španělsku se takzvaný „watchtime“ dokonce ztrojnásobil.

„Tyto nové funkce mají potenciál naprosto změnit způsob, kterým VICE poskytuje svůj youtubový obsah v globálním prostoru,“ komentoval novinku Jordan DeBor z VICE. „Odstraněním jazykové bariéry nám YouTube dává možnost vytvořit si nové publikum na lokálních trzích i rozšířit záběr u již existujícího publika.“

Zdroj: youtubecreator.blogspot.cz