Videa na Facebooku již mají 8 miliard zhlédnutí denně

Komentářů (0) Facebook

Mark Zuckerberg z Facebooku se včera v rámci oznamování čtvrtletních výsledků pochlubil obdivuhodnou statistikou. Videa na jeho sociální síti nyní dosahují osmi miliard zhlédnutí denně. To je dvojnásobek oproti dubnu letošního roku a dokonce osminásobek oproti září roku minulého. Takový nárůst zhlédnutí je opravdu nevídaný, ale ne až tak úplně překvapivý. Facebook nyní měsíčně používá 1,55 miliard lidí. Miliarda z nich pak na stránky Facebooku zavítá dokonce každý den.

Není to však jen počet uživatelů, který žene počet zhlédnutí videí na Facebooku do závratných výšin. Jistou roli hraje také způsob, jakým Facebook výslednou statistiku počítá. Ten se totiž značně liší od způsobu, kterým zhlédnutí počítá například konkurenční YouTube. Aby bylo video na Facebooku „zhlédnuté“, stačí aby uživateli běželo po dobu tří sekund. Na YouTube je přitom tento limit nastaven na celou půlminutu.

Statistiku pak nahání také automatické přehrávání, díky kterému jsou na Facebooku sama spuštěna všechna videa, která uživatel míjí při svém pohybu po zdi s příspěvky. Facebook navíc na audiovizuální obsah klade čím dál větší důraz a videa na zeď umisťuje přednostně. Síla Facebooku jakožto videoportálu je ale i přes to nepopiratelná a nedá se brát na lehkou váhu.

Mark Zuckerberg a jeho tým zkrátka z Facebooku chtějí udělat platformu pro konzumaci veškerého obsahu, který je na internetu sdílen. Na své zdi má člověk kromě sociálního kontaktu najít i novinky a zábavu všeho druhu, jejíž neodmyslitelnou složkou jsou právě videa. V souvislosti s tím začal Facebook ve své mobilní aplikaci testovat dokonce samostatný feed s videi a kromě toho také způsob, jak si zmenšit video a nadále ho sledovat i při posouvání se napříč příspěvky.

Zdroj: the verge