Movember aneb knírkem proti rakovině – Web Summit 2015

Komentářů (0) Ostatní

Zajímavým příkladem ohromné síly sociálních sítí je každoroční charitativní akce Movember. Tu na Web Summitu prezentoval její spoluzakladatel Justin Coghlan. Movember vznikl již v roce 2003 a za 12 let své existence urazil obdivuhodný kus cesty. Dnes se jedná o celosvětové hnutí, které je podporováno více než pěti miliony lidí. Akce se stala mimořádným hitem na sociálních sítích, které jsou každý rok zaplaveny obrovským množstvím mužů chlubících se svými knírky.web_summit_movember

Název akce pochází z kombinace anglických slov pro listopad (November), kdy se akce koná, a knírek (moustache). Cílem Movemberu je v první řadě rozšiřování povědomí o zdraví mužů, a to prostřednictvím dnes již ikonického rituálu měsíčního pěstování knírku. Z mužů se stávají živé billboardy, které mají změnit tvář mužského zdraví, což činí změnou tváře vlastní.

Neodmyslitelnou součástí Movemberu je ale také peněžní sbírka, která má zajistit prostředky na boj proti typickým mužským onemocněním, jako je rakovina prostaty či varlat. Účastníci se v průběhu listopadu kromě péče o svůj knírek starají také o shánění finančních prostředků mezi přáteli, rodinou i firmami. Akce pak na konci měsíce vrcholí odesláním peněz na konto organizace. Nadace Movember pak nabízí přispění na konkrétní osobu, skupinu lidí nebo využití peněz jako obecný dar, který bude použit na výzkum a boj proti rakovině.

Movember ovšem není jen o penězích na výzkum. Akce se prostřednictvím knírků snaží bojovat také proti psychickým problémům, strachu a studu nemocných mužů. Akce má ukázat, že mužské nemoci nejsou ničím nenormálním, za co by se měl člověk stydět. Movember chce vytvářet pocit sounáležitosti mezi muži a poukazovat na důležitost prevence.

Foto: Web Summit 2015