Marketéři, chcete mít úspěch na sítích, změňte mindset – Web Summit 2015

Komentářů (0) Ostatní

Ve stále více připojeném a sciálními sítěmi svázaném světě se lidé pomalu začínají ztrácet. Podle Thomase Cramptona, Global MD Ogilvy & Mather, který vystoupil v úterý na konferenci Web Summit 2015 v irském Dublinu, se konzumenti sociálních médií pomalu stahují na menší sítě a služby pro private messaging.

Dle studie Ogilvy se od roku 2013 snížil organický dosah obsahu o 50 %, zatímco narostl podíl soukromých zpráv o celých 316 %. K tomuto neutěšenému faktu podle Cramptona přispívají do značné míry i firmy, které publikum zahlcují nesmyslným povrchním obsahem, často vytvořeným jenom proto, aby byl.

Přirozenou reakcí velkých sociálních sítí je zdokonalování filtračních algoritmů a rostoucí obliba adblockingu. Crampton uvedl, že až 80 % B2C obsahu na sítích projde zcela bez povšimnutí. Chyba podle něj je hlavně v posedlosti marketérů a community managerů  údaji o počtu liků a sharů a lpění na starých sociodemografických „řezech“ skladbou publik.

Crampton navrhuje změnu mindsetu z marketingového na vydavatelský. Z cílení „15-34 let, muži z měst“ na „fanoušky fotbalu a počítačových her“. Zjednodušeně řečeno, Ogilvy předpovídá, že jedinou životaschopnou strategií v on-line marketingu bude vytváření obsahu relevantního pro publikum na základě jeho zájmů a odklon od datacentrického strojového cílení.