Budoucnost má podobu prémiového obsahu za příplatek – Web Summit 2015

Komentářů (0) Ostatní

Na Web Summitu vystoupil také Jim Lanzone ze stanice CBS. Během dvacetiminutového interview tento muž hovořil o vztahu televize a internetu či o budoucnosti televize ve světě moderních technologií. Nejvíce prostoru se ale dostalo tématu monetizace webového obsahu.WebSummit_CBS

Čím dál zřetelnějším trendem je dnes zpřístupňování prémiového obsahu za měsíční předplatné. Princip celé věci je jednoduchý. Firma či daný mediální kanál zdarma nabídnou základní obsah (v případě CBS je to takový obsah, který normálně běží v televizi). Tento obsah určitou část publika zaujme a tím vzniká potenciál pro zisk. Takto „nadšená“ část publika totiž získává možnost dokoupit si prémiový obsah, kterého se jí již zdarma nedostane.

Tento model CBS použila již například při vysílání slavné reality show Big Brother. Pořad byl vysílán vždy hodinu denně, při které diváci měli možnost sledovat dění v domě soutěžících. Mnozí se ovšem stali fanoušky této show, začali je zajímat osudy obyvatel domu a byli ochotni zaplatit si na internetu za to, že mohli dění v domě sledovat nepřetržitě celý den.

Cílem tedy je zaměřit se vždy na fanoušky konkrétního obsahu a těm dát možnost připlatit si za něco navíc. Lanzone mluvil například o tom, že CBS v roce 2017 odvysílá v televizi 1. díl nového Star Treku z vlastní produkce a všechny další díly zpřístupní na webu za poplatek.

Tento trend chápe i YouTube a s tímto modelem přichází rovněž. U nové služby YouTube Red jde totiž právě o toto. YouTube se stal postupem času zavedenou značkou a videoportálem s obsahem, který má mnoho skalních fanoušků. Nyní tedy přichází služba, která těmto fanouškům přináší možnost zaplatit si a za to získat obsah navíc. A právě v tom je nejspíš budoucnost.