Firmy se podle analýzy konečně naučily lépe využívat YouTube

Komentářů (0) YouTube

Společnost Pixability prostřednictvím analýzy zkoumala, jak sto největších značek světa využívá ke svému marketingu YouTube, a došla k některým zajímavým poznatkům. Obecně se dá říci, že firmy konečně spatřili v YouTube jeho nepopiratelný potenciál a v komunikaci se zákazníky prostřednictvím této videosítě značně přitvrdily.

Firmy zjistily, že má YouTube oproti klasické televizi o mnoho osobnější charakter a jedná se tedy o médium, které je vhodné k rozšiřování povědomí o konkrétní značce i k posilování vztahu zákazníků k ní. Společnosti pomalu opustily od přístupu ledabyle na YouTube vložit reklamní videa určená pro televizní kampaň a začaly na něj vkládat speciální videa, která mají v 10 % případů přes 10 minut délky.

top_brands

Na zveřejňovaných videích je vidět, že firmy konečně odhalily, jakým způsobem uživatelé YouTube využívají. Svou komerční produkci tomu tedy přizpůsobily a na výsledcích je to vidět. Videa mají desetkrát vyšší počet označení „To se mi líbí“ než záporných hodnocení a markantně se firmám zvýšil také počet odběratelů videí. Kanálům stovky největších značek jich meziročně přibylo 47 % a počet zhlédnutí vyrostl dokonce o 85 %. Zákazníci tedy již nesledují jejich videa jen pasivně. Z vlastní vůle se o jejich kanály zajímají, chtějí videa sledovat a touží zůstat se svou oblíbenou značkou v kontaktu.

Společnosti navíc již přišly na to, že na YouTube existují v podstatě tři reklamní taktiky, které vedou k účinné propagaci a úspěchu. Nejtradičnější a zároveň nejnákladnější z nich je klasická placená reklama, která se hodí zejména pro rozšiřování povědomí o značce. Neméně účinný je ale také aktivní kanál se zajímavým obsahem, který budou uživatelé rádi sledovat a který posílí jejich vztah k dané značce. Poslední důležitou reklamní variantou je pak propagace produktů skrze oblíbené YouTubery. Hvězdy této videosítě totiž mají na své sledující nezanedbatelný vliv a autentické prosazování značky z úst spokojeného zákazníka, je to nejlepší, čeho se firma a její produkty mohou dočkat.

Více zajímavých dat můžete vyčíst z názorné infografiky.

infografika

Zdroj: pixability