Mezi mladými je product placement na YouTube účinnější než v televizi

Komentářů (0) YouTube

V dnešní době je již jasné, že YouTube má na své široké diváctvo poměrně znatelný vliv. Kam až ale tento vliv sahá? Tuto otázku se snaží ve zprávě s názvem ACUMEN Report zodpovědět analytická společnost Defy Media. Ta přináší řádu zajímavých čísel a z hlediska reklamního vlivu srovnává platformu YouTube a běžná tradiční média.

Společnost Defy Media, která provozuje prosperující multikanálovou síť, zpovídala pomocí dotazníku cílovou skupinu ve věku mezi 13 a 24 lety. To je podle průzkumu kategorie lidí, která průměrně na internetu sleduje 11,3 hodin videí týdně. Sledováním klasické televize přitom stráví o celé 3 hodiny týdně méně, tedy 8,3 hodin. Respondenti své preference odůvodňovali tím, že videa dostupná na internetu lépe korespondují s jejich zájmy.

Z dotazovaných se 69 % vyjádřilo ve smyslu, že jim tvůrci působící na internetu servírují obsah, který chtějí. O klasickém televizním vysílání toto řeklo jen 56 % respondentů. Průzkum pak ukazuje i to, že 67 % dotázaných prohlašuje, že obsah, který je pro ně zajímavý a relevantní, nacházejí na internetu. O televizi to samé tvrdí jen 41 % respondentů dané cílové kategorie.

Jeden z předchozích průzkumů společnosti Variety ukázal, že teenageři více sympatizují s celebritami nového mediálního prostoru, než s klasickými televizními hvězdami. Často je navíc i lépe znají. Důvodem je dle různých šetření především to, že hvězdy médií jako YouTube působí autentičtěji a podle 61 % dotázaných ve věku 13 – 17 let jsou ke svým divákům jaksi blíže. Točí videa o všedních věcech, komentují běžné dění a navíc jsou ze stejného prostředí jako jejich diváci. Z toho vyplývá i fakt, že 56 % respondentů ve věku 14 – 17 let věří, že by se mohly stát hvězdou YouTube.

Tato blízkost, kterou diváci cítí k hvězdám YouTube, má překvapivě velký dopad na reklamu. Celých 63 procent dotázaných tvrdí, že by spíše vyzkoušely produkt doporučený známým tvářím YouTube. Pokud jde o klasické televizní celebrity, k vyzkoušení propagovaného produktu spíše přimějí 48 % dotázaných diváků.

Zajímavé grafické vyhodnocení průzkumu si můžete sami prohlédnout níže.

Zdroj: TubeFilter