Watch Time na YouTube rozhoduje

Komentář (1) YouTube

Je super mít mnoho lajků, zhlédnutí a odběratelů. Faktor, na kterém by vám ale mělo nejvíce záležet, a který nejvíce napomůže růstu vašeho kanálu je Watch Time, to znamená čas, který diváci strávili sledováním vaší tvorby.

Co to je ?

Youtube chce aby na něm lidé byli co nejdéle, to znamená, aby zhlédli co nejvíce videí a díky tomu jim bylo například zobrazeno i mnoho reklam, ze kterých mají tvůrci i Youtube samotný příjmy, ze kterých může poplatit svůj chod. Proto je logické, že aby toho docílil, tak bude divákům doporučovat dobrá videa, která se jim budou líbit. Jak ale určit jaké video je dobré ? Díky Watch Timu! Protože počet zhlédnutí a nebo lajků není dostatečně přesné kvůli různým klamavě pojmenovaným videům, která se snaží diváka pouze napálit (např. Half Life 3 Trailer nebo Megan Fox Topless). Proto přichází na scénu Watch Time, když se totiž divákům video nelíbí, tak ho okamžitě vypnou, a tak má malou dobu sledování = Watch Time.

K čemu mi je ?

Když budou vaše videa mít vysokou dobu sledování, tak Youtube usoudí, že máte kvalitní tvorbu, která lidi zaujme a udrží jejich pozornost, a tak se vás rozhodne umisťovat výše ve výsledcích vyhledávání a doporučených videích a díky tomu budete mít nové diváky a potenciálně i fanoušky.

Jak ho zvýšit ?

Většina diváků se rozhodne jestli video zhlédne a nebo ne během prvních několika vteřin sledování, a tak je potřeba diváky chytit a nepustit.

První věc, kterou můžete potenciálně pohřbít své video je dlouhé nudné intro. Nikoho nezajímá dokonalé vymakané cosi, které bude třicet vteřin nabíhat, než se dočkají samotného videa. Intro nechejte jednoduché a krátké, pět vteřin maximálně!

Jak ale diváka zaujmout ? Ideální řešení, které mnoho tvůrců používá je výkus z videa s nějakou akční nebo zajímavou částí či hláškou. Díky tomu se diváci na video podívají a jsou zvědaví, co se stalo, že k dané hlášce/situaci došlo. Mnohdy můžete vidět něco podobného v seriálech a TV pořadech, jako například Bořiči Mýtů, kde vždy na začátku vidíte několik highlightů epizody.

Alternativní možnost je uvést hned na začátku téma videa v co nejlepším a nejzajímavějším světle.

Důležitá věc, na kterou nesmíte zapomínat je, že video by mělo mít spád a energii, jinak se diváci budou nudit a ať je zaujmete sebelépe, tak video vypnou, protože vám moc dlouho trvalo dostat se k jádru pudla.

Proto se o to víc snažte, aby vaše videa měla atraktivní námět, a aby měla nějaký průběh a uspokojující rozuzlení, ke kterému se budete dostávat pouze tak dlouho, jak jen je nezbytně nutné. Nebojte se části videí nebo i celé nápady vystřihovat a mazat, většinou to bude jen a pouze ku prospěchu věci.

Co nedělat ?

Víc než pomoci vám mohou uškodit špatně nebo falešně nazvaná, popsaná a tagovaná videa. S tím, že tohle uživatelé za účelem zvýšení views mohou mohou dělat, YouTube počítá a právě proto upřednosťnuje watch time. Je to jednoduché. Pokud falešně nazvete a otagujete vaše video, divák který na něj narazí, ač hledá něco jiného toto video velmi rychle opustí a tím degraduje váš celkový watch time. To samé platí i o náhledových obrázcích, které vůbec nesouvisí s vašim videem. Tím tedy i šanci objevit se na horních příčkách vyhledávače a v doporučených videích. O tom jsme psali ve článku o optimalizacích.