Optimalizace a nastavení videí

Komentáře (2) YouTube

V tomto článku se dozvíte, jak nejlépe optimalizovat videa, abyste dosáhli co největšího počtu shlédnutí, nových odběratelů a v neposlední řadě také lepších výsledků ve vyhledávání, o čemž jsme psali ve článku Tipy pro optimalizaci vyhledávání na YouTube.

Náhledový obrázek (thumbnail)

Náhledový obrázek je prvním vizuálním prvkem, šířícím se po webových stránkách, sociálních sítích a YouTube, kterým můžete potenciálních diváka zaujmout, aby shlédnul vaše video. Je stejně důležitý jako název videa, jímž diváka seznamujete s obsahem videa. Má tedy několik základních pravidel, které je potřeba dodržet aby správně fungoval a měl co největší úspěšnost.

Více o správných náhledových obrázcích a zásadách najdete v tomto článku Náhledové obrázky (thumbnails)

Název (titulek)

Hlavním identifikátorem pro lidi i vyhledávací roboty je název videa. Vytváříte jím kontext, proto vždy do názvu uveďte tzv. klíčová slova (nebo fráze), podle kterých by uživatelé měli vaše video na YouTube najít. Snažte se popsat o čem video je a popisujte video co nejkonkrétněji tak jako byste psali novinový titulek a snažili se zaujmout potenciální diváky. Zavádějící názvy mohou způsobit odliv publika což negativně ovlivňuje sledovanost, dobu  sledováním videa a tím pádem horší pozice ve výsledcích vyhledávání. Značky a epizody uvádějte ke konci názvu videa. V průběhu času upravujte titulky tak, aby byly stále relevantní k obsahu videa ale atraktivní dle situací.
Titulek dohromady s náhledovým obrázkem jsou důležitým nástrojem a  musí být tak atraktivní, aby na ně nic netušící divák kliknul a video až do konce shlédnul.

Popis (description)

[pc-pvt-content allow=“29″ message=“Celý článek je přístupný pouze po přihlášení.“]

Popis videa je další nejdůležitější prvek po názvu videa a náhledovém obrázku. Nezapomeňte se v popisu svého videa rozepsat o čem je, ale berte na vědomí, že se zobrazují u náhledů na jiných stránkách a ve vyhledávání pouze první dva řádky. Nejlépe tedy když popíšete vaše video maximálně ve třech větách. Opět se tedy snažte co nejvíce podstatných informací a nejrelevantnější klíčová slova dostat na začátek popisu. Vytvořte si přednastavený text s klíčovými slovy o vašem kanále, tak aby jej nový návštevník viděl na první pohled po zobrazení popisu videa a hned vědel o čem váš kanál je.

Do popisu videa dále uvádějte:
– odkaz na vaší hlavní stránku kanálu
– odkazy na související videa
– odkaz na přihlášení k odběru
– odkazy na související seznamy videí na vašem kanále
– odkazy na vaše sociální sítě

Tyto přednastavené základní popisy videí, tak jako tagy doporučujeme nastavit v nastavení vašeho účtu, abyste je nemuseli vyplňovat při nahrávání každého nového videa.

Štítky (tagy)

Využívejte maximum možných štítků. Kombinujte konkrétní klíčová slova (jména, témata, postavy) a obecnější výrazy (hudba, pop, rock, letadla, lodě). Používejte také sousloví např. “žívé vystoupení“ , “akční jízda“.  Tvořte obsahový kontext, ve kterém se nachází nejen vaše video ale i kanál. Snažte se vytvořit minimálně 12 štítků a využijte celých 120 znaků, které máte k dispozici. Do štítků zahrňte také slova z názvu videa Nejdůležitější klíčová slova dávejte na začátek. Průběžně doplňujte a upravujte své štítky podle aktuálních trendů sledovaných a vyhledávaných videí.

Poznámky (annotations)

Poznámky ve videu neboli anotace jsou textové vrstvy ve videu, které mohou být klikací a odkazovat na další videa, výzvy k odběrům a nebo webové stránky. Využívejte je k zapojení publika a vyvolání akce, navigaci a nebo dodatečným informacím. Buďte kreativní, a snažte se najít nové způsoby jejich využití.

Více o poznámkách a InVide poznámkách v tomto článku Poznámky ve videu (annotations) 

[/pc-pvt-content]