Tipy pro optimalizaci vyhledávání na YouTube

Komentářů (0) YouTube

Když už jste si dali práci s natáčením a postprodukcí videa, bylo by asi dobré, aby jej shlédlo co nejvíc lidí. Základní zdroje návštěvnosti a shlédnutí vašich videí na YouTube představují:

  • vyhledávání
  • doporučená videa
  • související videa

Všechny tři oblasti můžete sami ovlivnit. Bez ohledu na velikost vaší divácké základny na začátku své youtuberské kariéry byste měli mít na paměti několik zásad, které pomohou umístit vaše video na pozicích, kde jej případné publikum najde, i když nepatří do vaší fanouškovské základny.

Obecně se tomtuto snažení říká SEO (Search Engine Optimization  – optimalizace pro vyhledávače). Funguje to pro webové stránky na internetu, ale i vyhledávací algoritmy YouTube se řídí zásadami, při jejichž dodržení se váš obsah může posunout výš. Jelikož se jedná o obsah s nějakým tématem, je důležité každému videu pomocí níže uvedených nástrojů vytvořit kontext, ve kterém jej bude YouTube vnímat jako relevantní a nabídne jej uživatelům.

Zde je několik tipů, jak vylepšit pozici vaší tvorby v indexu (seznamu videí), zlepšit jejich ranking (interní hodnocení) a docílit maximální relevance (obsahové shody) s vyhledávacím dotazem uživatele YouTube:

[pc-pvt-content allow=“29″ message=“K zobrazení celého článku musíte být partnery sítě PLAY.CZ“]

Název (titulek)

Hlavním identifikátorem pro lidi i vyhledávací roboty je název videa. Vytváříte jím kontext, proto vždy do názvu uveďte tzv. klíčová slova (nebo fráze), podle kterých by uživatelé měli vaše video na YouTube najít. Snažte se popsat o čem video je a popisujte video co nejkonkrétněji tak jako byste psali novinový titulek a snažili se zaujmout potenciální diváky. Zavádějící názvy mohou způsobit odliv publika což negativně ovlivňuje sledovanost, dobu  sledováním videa a tím pádem horší pozice ve výsledcích vyhledávání. Značky a epizody uvádějte ke konci názvu videa. V průběhu času upravujte titulky tak, aby byly stále relevantní k obsahu videa ale atraktivní dle situací.
Titulek dohromady s náhledovým obrázkem jsou důležitým nástrojem a  musí být tak atraktivní, aby na ně nic netušící divák kliknul a video až do konce shlédnul.

Štítky (tagy)

Využívejte maximum možných štítků. Kombinujte konkrétní klíčová slova (jména, témata, postavy) a obecnější výrazy (hudba, pop, rock, letadla, lodě). Používejte také sousloví např. “žívé vystoupení“ , “akční jízda“.  Tvořte obsahový kontext, ve kterém se nachází nejen vaše video ale i kanál. Snažte se vytvořit minimálně 12 štítků a využijte celých 120 znaků, které máte k dispozici. Do štítků zahrňte také slova z názvu videa Nejdůležitější klíčová slova dávejte na začátek. Průběžně doplňujte a upravujte své štítky podle aktuálních trendů sledovaných a vyhledávaných videí.

Popis (description)

Popis videa je stejně důležitý jako název videa. Nezapomeňte se v popisu svého videa rozepsat o čem je, ale berte na vědomí, že se zobrazují u náhledů na jiných stránkách a ve vyhledávání pouze první dva řádky. Nejlépe tedy když popíšete vaše video maximálně ve třech větách. Opět se tedy snažte co nejvíce podstatných informací a nejrelevantnější klíčová slova dostat na začátek popisu. Vytvořte si přednastavený text s klíčovými slovy o vašem kanále, tak aby jej nový návštevník viděl na první pohled po zobrazení popisu videa a hned vědel o čem váš kanál je.

Do popisu videa dále uvádějte:
– odkaz na vaší hlavní stránku kanálu
– odkazy na související videa
– odkaz na přihlášení k odběru
– odkazy na související seznamy videí na vašem kanále
– odkazy na vaše sociální sítě

Tyto přednastavené základní popisy videí, tak jako tagy doporučujeme nastavit v nastavení vašeho účtu, abyste je nemuseli vyplňovat při nahrávání každého nového videa.

Like a přidání do oblíbených

Značně zvyšuje důvěryhodnost vašeho videa ve vyhledávání.

Objem a traffic

Čím více obsahu vytvoříte, tím jste pro vyhledávací a třídící algoritmy YouTube zajímavější. Více obsahu znamená více shlédnutí (traffic) a v konečném důsledku i lepší pozice ve vyhledávání.

Pravidelnost

Pravidelné publikování obsahu zlepšuje hodnocení kanálu a jednotlivých videí.

Anotace a odkazy na další videa (poznámky)

YouTube „odměňuje“ lepší pozicí ta videa, která v anotacích (poznámky a odkazy ve videu) odkazují na další YouTube videa a udržují tak divákovu pozornost a „nedovolí“ mu z webu odejít.

Playlisty (seznamy videí)

Máte-li videa vytříděná v playlistech, rovněž to zlepší vaši pozici. Více informací o seznamech videí a jejich nastavení a využití najdete zde.

Komentáře

Snažte se navázat komunikaci s diváky co nejrychleji po vypublikování videa. YouTube tím říkáte, že jste schopni publikum udržet a obsahu se věnujete. Hodně komentářů navíc z pohledu robota znamená, že video vzbudilo u komunity zájem a je tudíž hodno doporučení.

[/pc-pvt-content]